Page 7 - Βάνα Παπαϊωάννου - Μια Γέφυρα αλλιώτικη από τις... άλλες και ο Δράκος του Νερού
P. 7
- ενεργητική ακρόαση ζωντανής μουσικής,
- ελεύθερη ζωγραφική απεικόνιση των ηχητικών δρώμενων που λαμβάνουν χώρα
κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του παραμυθιού με βάση τη μουσική σημειογραφία,
- οπτική απεικόνιση των ηχητικών δρώμενων που λαμβάνουν χώρα
κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του παραμυθιού,
- ψηφιακή προβολή εικόνων δυτικής μουσικής σημειογραφίας και παρασημαντικής
σημειογραφίας,
με σκοπό τη μύηση των παιδιών στον κόσμο της μουσικής αλλά και τις έννοιες των μουσικών
ειδών, της μουσικής σημειογραφίας και γραφής, των μουσικών οργάνων και των καλλιτεχνικών
ρευμάτων ενώ παράλληλα προσδοκεί στην ευαισθητοποίηση πάνω σε θέματα που αφορούν
την κοινωνική αλληλεγγύη και την αρχιτεκτονική ιστορία ενός του τόπου μέσα από τη βιωματική
εμπειρία.
Το παραμύθι ‘’ Μια Γέφυρα Αλλιώτικη από τις … άλλες και ο Δράκος του Νερού΄΄ επιθυμεί να
παρουσιάσει συνειρμικά και να σχολιάσει τις εξής έννοιες:
Ο μύθος … στοιχείο πολιτισμού που μπορεί να γεννήσει η αρχιτεκτονική επιστήμη,
Η γέφυρα … η αγάπη του συνθέτη για δημιουργία μέσα από διαφορετικά ρεύματα,
Τα απέναντι κομμάτια της στεριάς … ο κόσμος της Δυτικής Κλασικής Μουσικής [ Δυτ. Μουσική
Σημειογραφία ] και ο αντίστοιχος της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής [ προφορική μουσική
παράδοση και η σχέση της με την παρασημαντική γραφή ],
Ο δράκος … ο διαχωρισμός, η απόρριψη και η υπανάπτυξη κάθε κοινωνικού ιστού,
Τα παιδιά … η ένωση και η ανάπτυξη μιας κοινωνίας,
Η ορχήστρα … μουσική σχέση ανάμεσα στον μουσικό εκτελεστή και τον ακροατή
Ο γλάρος … η κοινωνική ευαισθησία των Φορέων Πολιτισμού
Η ζωγραφική απεικόνισης της μουσικής και τα μουσικά παιχνίδια … η ελεύθερη έκφραση της
δημιουργικότητας μέσα από την τέχνη,
Τα μπαλόνια … η επιθυμία για ανάπτυξη κάθε είδους δραστηριοποίησης μέσα από την παιδεία,
Τα θαλάσσια ρεύματα του Ευρίπου … τα μουσικά ρεύματα (κλασική μουσική, ατονικότητα,
δωδεκαφθογγισμός) αλλά και η παραδοσιακή μουσική με τις τροπικές της δομές ( Ήχους της
βυζαντινής μουσικής, Μουσικοί δρόμοι, Μακάμ κ.τ.λ.).
Το παραμύθι στοχεύει να δείξει πως μια συναυλία μουσικής μπορεί
- να χωρέσει μέσα σε λίγο χρόνο πολλές δεκαετίες της ιστορίας της μουσικής,
- να μας ξεναγήσει σε τοπία, θάλασσες και φυσικά φαινόμενα
- να μας παρουσιάσει μουσικές που γράφονται δυτικότροπα, αλλά παίζονται κι αλλιώς…
ασυγκέραστα
- να μας δείξει πως μια ορχήστρα και ένας μαέστρος δεν ανήκουν μόνο στις μουσικές
παρτιτούρες αλλά ανήκουν κυρίως στους ακροατές τους
- να μας αποδείξει πως η επίσκεψη ενός σχολείου σε μια συναυλία μπορεί να αφορά κι άλλες
ειδικότητες εκπαιδευτικών συναδέλφων μέσω μιας διαθεματικής αντιμετώπισης
και τέλος να μας διδάξει ότι τα μουσικά βιώματα της παιδικής ηλικίας είναι αυτά τα οποία μας
7