Page 37 - Βάνα Παπαϊωάννου - Μια Γέφυρα αλλιώτικη από τις... άλλες και ο Δράκος του Νερού
P. 37

Πριν τη Συναυλία

                        Το παιχνίδι των μεταμορφώσεων

   Επιλέγουμε τρία μουσικά κομμάτια του Ν. Σκαλκώτα, ένα κομμάτι με χαρούμενο
χαρακτήρα (π.χ. Κρητικός Χορός), ένα άλλο κομμάτι με έκδηλα τα έντονα ρυθμικά
στοιχεία (π.χ. Ηπειρώτικος) και τέλος ένα κομμάτι πιο λυρικό (π.χ. Θάλασσα).

   Τα παιδιά ακούνε τα συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια και συζητούν τι αισθάνονται.
Στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να σταθούν όρθια και τα προτρέπουμε να γίνουν
αέρας ακούγοντας τον Κρητικό Χορό.

   Στη συνέχεια, καλούμε τα παιδιά να καθίσουν κάτω και τα προτρέπουμε να
φανταστούν ότι μεταμορφώθηκαν σε φωτιά που άλλοτε ηρεμεί και άλλοτε δυναμώνει
και καίει τα πάντα με ακρόαση του Ηπειρώτικου Χορού.

   Τέλος προτείνουμε στα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά ακούγοντας το τρίτο
μουσικό κομμάτι – Θάλασσα προτρέποντας τα φανταστούν ένα υδάτινο περιβάλλον
σε ένα ελληνικό νησί.

                        Μετά από τη Συναυλία

                 Ξαναδιαβάζω το παραμύθι … Ακούω μουσική…
                     Παίζω κινητικά… Δημιουργώ εικαστικά ...

Κατά την επαναφήγηση του παραμυθιού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ίδια
ή παρεμφερή ηχητικά παραδείγματα συνοδευμένα με ρυθμικά ostinati από την
πλευρά των παιδιών.
Επίσης, θα μπορούσαμε να συνδυάσουμε τεχνικές παραδοσιακού Θεάτρου Σκιών για
να αναδείξουμε εικόνες, σκηνές και φιγούρες που ξεπηδούν από τη σκιά με στόχο να
κεντρίσουμε τη φαντασία των παιδιών και να διευκολύνουν την ακροαματική διαδικασία
της μουσικής.

                                                                  37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42