Page 38 - Βάνα Παπαϊωάννου - Μια Γέφυρα αλλιώτικη από τις... άλλες και ο Δράκος του Νερού
P. 38
Σαν υλικό επιλογής προτείνουμε: Το Θαλάσσιο Δράκο του παραμυθιού, μουσικά
κείμενα με παρασημαντική μουσική σημειογραφία, μουσικές παρτιτούρες [ Δυτική
μουσική γραφή ], περιγράμματα Ιερών Ναών, γέφυρες και φρούρια, γλάρους,
φεγγάρια, αστέρια και μουσικά όργανα
Παιχνίδι με τις Λευκές Μάσκες
Στη σκηνή όπου οι κάτοικοι των δύο πολιτειών αρχίζουν να ζηλεύουν ο ένας τη
μουσική του άλλου θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε Λευκές Μάσκες, οι οποίες
συμβολικά μας παραπέμπουν σε απρόσωπες προσωπογραφίες, για να τις δώσουμε
στα παιδιά προκειμένου να δραματοποιήσουν βιωματικά συγκεκριμένη σκηνή του
παραμυθιού.
Προτεινόμενες οδηγίες. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια Α και Β .
Ο Α και ο Β φορούν τη Λευκή Μάσκα και στρέφονται ό ένας απέναντι στον άλλον,
με μια νοητή γραμμή ανάμεσά τους. Στηρίζοντας ο καθένας τα χέρια του στους
ώμους του άλλου .
Συνοδεία μουσικής αρχίζουν να σπρώχνουν ο ένας τον άλλον χωρίς όμως να
έχουν σκοπό να ρίξουν το συμπαίκτη τους ή να περάσουν τη νοητή γραμμή. Μας
ενδιαφέρει να καταφέρουν τα παιδιά να ισορροπήσουν ως αντίρροπες δυνάμεις.
Επαναλαμβάνουμε το μουσικό παιχνίδι δοκιμάζοντας καθιστοί πλάτη με πλάτη, κεφάλι
με κεφάλι ή παίζοντας ταυτόχρονα κρουστά μουσικά όργανα.
Μια γέφυρα στη παλάμη μου
Στη σκηνή που ο μικρός Νίκος δημιουργεί τη Γέφυρα της Αγάπης και της Αλληλεγγύης
προτείνουμε το παρακάτω βιωματικό παιχνίδι προκειμένου να αναδείξουμε αυτές
τις ιδέες. Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες Α και Β οι οποίες αντιστοιχούν στους
κατοίκουςτων δύο πολιτειών. Με συνοδεία μουσικής, τα παιδιά σχηματίζουν δύο
38